Nazywam się Tomasz Wrzesiński. Jestem osobą interesującą się antykami. Nie tylko je zbieram ale także odnawiam, przywracam im dawną świetność. Z mojego kolekcjonerstwa zrodziła się praca dająca mi utrzymanie.
Witam na mojej stronie internetowej, która jest jednocześnie blogiem opowiadającym o mojej działalności zawodowej oraz o fascynacji antykami, którą chciałbym się podzielić.

niedziela, 6 marca 2011

Zegar stojący, kwadransowy Art Deco dla konesera.






Stojący zegar początku XX wieku, lata 1920-40 w stylu Art Deco. Zegar ma niezwykłe kształty i nie sposób się oprzeć jego urokowi, doskonałe proporcje detali i wysokiej jakości materiały które użyto do jego wykonania decydują o jego wyjątkowości. Skrzynka zegara jest bardzo dobrze zachowana w oryginalnym stanie w zasadzie nie wymaga renowacji. Stara politura zachowała piękny połysk i doskonale podkreśla barwę i rysunek drewna. Skrzynka jest zrobiona z użyciem oklein z drewna orzechowego. W drzwiczkach jest duża szyba z kryształowego szkła.  Zegar posiada sygnowany mechanizm - P.L. 116 o numerze 4959. Zegar wybija pełne i pół godziny oraz kwadranse na gongu z wieloma strunami, każdemu z 15-minutowych okresów odpowiada dłuższy fragment melodii, a przy pełnej godzinie zegar wybija jej wskazanie.


WYMIARY:  szerokość podstawy 60 cm, głębokość podstawy 27,5 cm, wysokość podstawy 33 cm, szerokość drzwiczek 47 cm, tarcza 30 x 30 cm, wysokość całkowita 193 cm.

Dokładniejszy opis zegara można znaleźć na jednej z moich aukcji w Allegro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz