Nazywam się Tomasz Wrzesiński. Jestem osobą interesującą się antykami. Nie tylko je zbieram ale także odnawiam, przywracam im dawną świetność. Z mojego kolekcjonerstwa zrodziła się praca dająca mi utrzymanie.
Witam na mojej stronie internetowej, która jest jednocześnie blogiem opowiadającym o mojej działalności zawodowej oraz o fascynacji antykami, którą chciałbym się podzielić.

niedziela, 6 marca 2011

Krzesło ludwikowskie z drugiej połowy XIX wieku.



Postanowiłem opublikować zdjęcie powyższego krzesła pomimo faktu, że nie jest ono jeszcze odnowione. Moim zdaniem to bardzo ładny i interesujący mebel który ma duży potencjał, może się ono doskonale sprawdzić jako krzesło w holu lub do sekretarzyka, biurka bądź toaletki.
Krzesło w stylu francuskiego klasycyzmu z drugiej połowy dziewiętnastego wieku, wykonano je z drewna mahoniowego. Szczególną uwagę zwracają w nim pięknie kanelowane nogi oraz ciekawie uformowane oparcie. Pewną ciekawostką jest też sposób w jakim wykonano siedzisko z charakterystycznymi pasami pod poduszkę. Wygląda to tak jak by poduszka leżała luźno na pasach. Zazwyczaj poduszka jest związana na stałe z konstrukcją siedziska, podobne rozwiązania widywałem do tej pory jedynie w meblach w stylu biedermeier i starszych.
Konstrukcja krzesła jest całkiem dobrze zachowana, nie ma istotnych ubytków ani śladów po owadach.

WYMIARY:  siedzisko 45 x 43 cm, wysokość siedziska 44 cm, wysokość całkowita 193 cm. 

Jestem ciekaw czy podoba się ono innym osobom równie jak mi, pomijam jego wartość materialną, interesują mnie jedynie odczucia estetyczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz