Nazywam się Tomasz Wrzesiński. Jestem osobą interesującą się antykami. Nie tylko je zbieram ale także odnawiam, przywracam im dawną świetność. Z mojego kolekcjonerstwa zrodziła się praca dająca mi utrzymanie.
Witam na mojej stronie internetowej, która jest jednocześnie blogiem opowiadającym o mojej działalności zawodowej oraz o fascynacji antykami, którą chciałbym się podzielić.

niedziela, 6 marca 2011

Kwietnik Art Deco i secesja.






Pragnę zaprezentować te meble ponieważ mogą być doskonałym uzupełnieniem stylowych wnętrz. Często właśnie takie detale decydują o ostatecznym charakterze wystroju pomieszczeń. Pomimo, że na pierwszy rzut oka wydają się podobne to jednak posiadają pewne różnice.

Pierwszy z kwietników jest wykonany z drewna dębowego w stylu secesji i zrobiono go na początku XX wieku. Jego charakterystyczną cechą jest blat z jasno - czerwonego kamienia oraz wygięte do zewnątrz nogi podobnie jak w wielu meblach secesyjnych. 
WYMIARY: blat 29 x 29 cm, wysokość do pierwszego blatu 30 cm, wysokość całkowita 110 cm.

Drugi z kwietników podobnie wykonano z dębu na początku XX wieku. Jednak cechą odróżniającą go jest wyraźne nawiązanie do stylu Art Deco zwłaszcza w stylizacji rzeźby pod blatem  oraz stosunkowo prostym kształcie nóg.
WYMIARY: blat 31 x 31 cm, wysokość do pierwszego blatu 25 cm, wysokość całkowita 110 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz