Nazywam się Tomasz Wrzesiński. Jestem osobą interesującą się antykami. Nie tylko je zbieram ale także odnawiam, przywracam im dawną świetność. Z mojego kolekcjonerstwa zrodziła się praca dająca mi utrzymanie.
Witam na mojej stronie internetowej, która jest jednocześnie blogiem opowiadającym o mojej działalności zawodowej oraz o fascynacji antykami, którą chciałbym się podzielić.

niedziela, 2 września 2012

Nowoczesna Stolarka Budowlana - książka z 1898 roku.

Mam w sowim posiadaniu kilka starych publikacji z dziedziny stolarstwa, najciekawszą z nich jest chyba książka którą chcę teraz zaprezentować.  Jest to książka pt. "Die Moderne Bautischlerei" napisana przez Augusta i Max'a Graef, wydana w Lipsku w 1889 roku.
Książka zawiera szereg ilustracji, są to ryciny będące rodzajem wzornika dla stolarzy. Są tam gotowe projekty: drzwi, boazerii, podłóg, okien, schodów, werand i altan ogrodowych, są piękne ryciny przedstawiające detale architektoniczne. Wszystko jest oddane z dbałością o najdrobniejsze szczegóły, przeglądanie tej książki to prawdziwa przyjemność.
Tego rodzaju wydawnictwo w dzisiejszych czasach robi duże wrażenie, daje obraz prawdziwego rzemiosła.  Swoją drogą, ciekawe jak wielu współczesnych stolarzy potrafiłoby zrobić tak piękne rzeczy ?  




Zdjęcie można zobaczyć dokładniej po kliknięciu na poniższy link. Jest to link do właściwej dla tego postu galerii, zdjęcia można powiększać po kiknięciu na symbol lupy:
 https://picasaweb.google.com/112383481277720593186/AntykiPasjaIPraca#5783548029690752354






















4 komentarze:

  1. Gruntownie obejrzałam te zdjęcia i mam ogromny niedosyt. Gdzie można obejrzeć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu :)
    Za kilka dni opublikuję zdjęcia z ilustracjami z jeszcze jednej, podobnej książki.
    Pozdrawiam, Tomek

    OdpowiedzUsuń
  3. Checesz sprzeedać te książki? Jeżeli tak to uwaażaj, to są perełki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to te książki mam od wielu lat, część z nich była w naszym domu od zawsze, pochodzą od stolarza który przed II wojną wybudował i prowadził warsztat w którym my teraz pracujemy.

      Usuń